آزمایش و نحوه مصرف چسب کاشی ژیکاوا

یکی از رایج ترین مصالخ ساخت و ساز صنعتی چسب کاشی است که سالهاست توسط کاشیکاران ایرانی به صورت گسترده استفاده می شود. این موضوع از سویی باعث تولید محصولات تقلبی و بی کیفیت توسط تولید کنندگان بی نام و نشان و بدون مجوز و از سوی دیگر زمینه ساز تولید انواع چسب کاشی با کیفیت توسط تولید کنندگان معتبر شده است. شرکت ژیکاوا با تجربه ای 25 ساله در صنعت شیمی ساختمان و با همکاری و استفاده از دانش فنی و مواد اولیه شرکت واکر آلمان انواع چسب های کاشی را در ایران تولید نموده تا این مواد با سهولت و قیمت مناسب و کیفیت استاندارد در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. چسب های کاشی ژیکاوا با کیفیت های متفاوت برای شرایط و نیاز های مختلف تولید شده و مناسب استفاده در داخل و خارج ساختمان ، نما ، کف ، سقف ، استخر و سونا و محیط های صنعتی و کارگاهی پرتردد و تجاری است.با این چسب می توان انواع کاشی ، سنگ ، قرنیز ، بلوک شیشه ای ، سرامیک های گرانیتی و پرسلان در ابعاد بزرگ را نصب نمود. آزمایشگاه و مرکز تحقیقات شرکت ژیکاوا مجهز به مدرن ترین دستگاه های آزمایش بوده و کارکنان آن دوره های آموزشی لازم را در ایران و خارج از کشور طی کرده و قادرند که تمام آزمایشات مورد نیاز برای چسب های کاشی را طبق استاندارد ملی ایران و استاندارد EN انجام دهند.

روش تهیه آزمونه ها جهت آزمایش چسب کاشی : پرداخت چسب کاشی آماده شده بر روی صفحه بتنی و نصب کاشی ها و قرار دادن وزنه های 2 پوندی به مدت 30 ثانیه .

مراحل آزمایش چسب کاشی

  • قرار دادن آزمونه به مدت 14 روز تحت شرایط استاندارد و سپس 14 روز در گرمخانه فن دار در دمای 70 درجه سلسیوس
  • قرار دادن آزمونه ها به مدت 7 روز تحت شرایط استانداردو 21 روز غوطه وری در آب ، سپس اعمال 25 چرخه یخبندان

چسباندن قطعات کشنده به کاشی ها و تعیین مقاوت چسبندگی کششی آنها به وسیله اعمال نیرو

چسب های کاشی شرکت ژیکاوا دارای استاندارد ملی ایران به شماره 12492 بوده و همچنین این چسب ها در مرکز تحقیقات شرکت واکر در دبی مورد آزمایش قرار گرفت و کیفیت آنها مطابق استاندارد EN12004 و EN12003 مورد تایید قرار گرفته است.

روش مصرف :

برای آماده سازی چسب کاشی ابتدا آب مورد نیاز را بر اساس دستور العمل های روی بسته بندی در ظرف مناسبی ریخته و پودر را به آن اضافه کرده و با همزن برقی کاملا مخلوط نمایید. انجام این کار با دست هم امکان پذیر است ولی طبیعتا کیفیت چسب ساخته شده با همزن برقی را نخواهد داشت. در دمای متعادل پس از 10 دقیقه چسب قوام می یابد. در دماهای پایین تر بهتر است از آب گرم استفاده نموده و زمان قوام یابی چسب را طولانی تر نمایید. توجه داشته باشید برای نصب کاشی روی دیوار ، چسب کاشی باید کمی سفت تر ساخته شود. چسب کاشی را با شانه های مخصوص و در یک جهت روی سطح کار کشیده و سرامیک را روی آن قرار داده و با فشار و جابجایی اندک سرامیک روی چسب کاشی آن را نصب و تراز نمایید. استفاده از صلیب کاشی کاری با ضخامت دلخواه ، بند های یکنواخت ایجاد کرده و زیبایی کار را چندین برابر می کند.

قدرت چسبنگی زیاد امکان استفاده از یک لایه نازک چسب را فراهم می کند که این امر باعث استفاده بهینه از متراژ و کاهش پرت فضا می شود. قدرت چسبندگی یک چسب کاشی استانداردمانند محصولات ژیکاوا به حدی است که هر کاشی به طور مستقل در جای خود قرار گرفته و تنش وارد شده به یک کاشی ، به دیگر کاشی ها منتقل نمی شود. با این چسب می توان کاشی کاری را از بالا به پایین انجام داد و یا ابتدا نوار های تزئینی را در محل دلخواه نصب کرده و سپس سایر نقاط را کاشی کاری نمایید.

چسب های کاشی ژیکاوا در دو رنگ سفید و خاکستری تولید می شود ولی کیفیت هر دو چسب بالاتر از حدود تعریف شده در استاندارد می باشد. بهتر است برای کاشی و سرامیک های روشن و شیشه ای که احتمال ایجاد هاله ملات زیرین در نمای کاشی وجود دارد از چسب کاشی سفید استفاده شود .

هنگام نصب کف شوی دقت نمایید که بین لوله فاضلاب و لوله کف شوی فاصله کافی برای زهکشی وجود داشته باشد تا از تجمع احتمالی آب بین عایق و سرامیک که موجب نشت آب، تجمع فاضلاب و ایجاد بوی نامطبوع می گردد ، جلوگیری شود.

چسب های کاشی استاندارد ژیکاوا بسیار خوش کار و کارپذیر هستند و براحتی در محل مورد نظر و به دلخواه شما فرم می گیرد.

برخلاف باور رایج اغلب کاشیکاران که نصب کاشی روی کاشی دیوار فقط باید با چسب های کاشی خمیری انجام شود ، چسب های کاشی پودری ژیکاوا براحتی قابلیت نصب کاشی روی کاشی را داشته و چون بر خلاف چسب های خمیری در مقابل آب و رطوبت کاملا مقاوم هستند در محیط های مرطوب تبله نکرده و شل نمی شوند .

حتما قبل از خرید چسب کاشی با کارشناسان ما مشورت نمایید تا مناسب ترین چسب از لحاظ فنی و اقتصادی به شما معرفی شود.

ژیکاوا؛ پیشرو در ارائه جدیدترین فناوری های مواد شیمیایی ساختمان در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *